Det här är Eliot Moskowicz i SVT:s nya reality ”Störst, bäst, rikast” 2025

Det här är Eliot Moskowicz i SVT:s nya reality ”Störst, bäst, rikast” 2025

  • SVT Play
Sofie Landgren

En vass PR-Strateg från Stockholm

SVT:s nya realityserie "Störst, bäst, rikast" följer fem unga entreprenörer en bit på vägen mot deras drömmar. Alla har ett gemensamt mål – att lyckas bli framgångsrika. I den här artikeln kan du passa på att lära känna Eliot Moskowicz som medverkar i den nya serien!

Allt om Eliot Moskowicz som medverkar i SVT:s nya realitysatsning ”Störst, bäst, rikast” 2025

Med start den 10e juni på SVT Play och den 11e juni på SVT1 får tittarna ta del av ett helt nytt realityformat på SVT. I nya Störst, bäst, rikast får tittarna följa fem unga entreprenörer en bit på vägen mot deras drömmar. Alla har ett gemensamt mål – att lyckas bli framgångsrika.

Men, vad är det som krävs för att lyckas? Och vad behöver man offra? För deltagarna handlar det om att drömma stort, att manifestera, tjäna massa pengar och ha lyxen att kunna jobba när och varifrån du vill. Eller som produktionen rent krasst beskriver det "Fuck 9 to 5!".

En av årets fem deltagare som tittarna kommer att få följa under säsongen är Eliot Moskowicz – i den här artikeln kan du passa på att lära känna honom lite bättre!

Läs även: SVT:s sommartablå 2025 – 9 TV-program att se fram emot i sommar

Det här är Eliot Moskowicz i SVT:s nya reality ”Störst, bäst, rikast” 2025
Eliot Moskowicz. Foto: SVT / SVT Play.

En vass PR-Strateg från Stockholm

Eliot Moskowicz är 23 år och kommer från Stockholm. Till vardags jobbar han som PR-Strateg från företaget SERAYA som han har varit med och startat upp från starten hösten 2024 – han titulerar sig som Co-Founder och Chief Creative Officer på företaget. På sin LinkedIn-profil beskriver han sitt företagande med följande ord:

"Som medgrundare och kreativ chef på Seraya utmanar jag det förväntade och förvandlar varumärken till communities – och marknadsföring till rörelser. Jag tror inte på "publik" – jag tror på människor som engagerar sig, knyter kontakter och förespråkar. Det är skillnaden mellan en kampanj och en bestående effekt.

Innan Seraya ledde jag det kreativa arbetet på Europas mest prisbelönta TikTok-byrå och formade innehåll som inte bara presterade – det satte trender. Jag har gett råd till varumärken inom private equity, livsstil och teknik, och kombinerat strategi med genomförande som faktiskt levererar. Inget fluff, inga fåfänga mätvärden – bara riktiga resultat.

Jag föreläser också om varumärkesbyggande, sociala medier och kommunikationens utveckling, och drar paralleller från renässanskonst till dagens algoritmdrivna värld. När jag inte bygger varumärken driver jag samtal framåt – oavsett om det är i styrelserum, universitet eller paneler där jag ställer de frågor som gör folk obekväma (men till det bättre)."

– Inom PR, och i den här världen där det handlar om att jobba med relationer – att kunna gå in i ett rum och alltid bli ihågkommen av minst 90 % av de som var i det rummet är väldigt avgörande för den här branschen, förklarar Eliot under säsongspremiären.

Ja, att Eliot är vass på att knyta kontakter och att skapa bra kund-relationer kommer tydligt fram i både hans CV och i den nya serien, och hans entreprenörsskap har han fått från sin far som är hans största förebild när det kommer till företagande. Om man spanar in hans Instagram (@eliotmoskow) kan man även se att han är en social kille som älskar att umgås med sina vänner.

Missa inte nya "Störst, bäst, rikast" som har premiär den 10 juni klockan 22.00 på SVT Play – samt den 11 juni klockan 21.30 i SVT1!

ANNONS
ANNONS
NÄSTA ARTIKEL